Wyposażenie recepcji i poczekalni – w jakie meble warto zainwestować?
Recepcja czy poczekalnia to pomieszczenia, które muszą się znaleźć w wielu instytucjach, gabinetach oraz innych miejscach użytku publicznego. Aby mogły one we właściwy sposób pełnić swoje najważniejsze funkcje oraz być miejscami wygodnymi i funkcjonalnymi, muszą zostać wyposażone w odpowiednie meble.
Recepcja – wyposażenie dla pracownika
Poczekalnia w gabinecie lekarskim czy kosmetycznym, jak również recepcja hotelowa to nie tylko miejsca, w których przyjmuje się gości i klientów, lecz także gdzie pracują zatrudnione osoby. Pracownicy potrzebują dobrze wyposażonego stanowiska, gdzie będą w stanie odpowiednio wykonywać powierzone im czynności zawodowe. Podstawą takiego wyposażenia jest biurko lub stolik i fotel biurowy. Blat stolika powinien być umieszczony na właściwej wysokości, gwarantującej komfortowe funkcjonowanie (nawet w przypadku kilku godzin spędzonych za biurkiem). Istotne jest także, aby jego powierzchnia była dopasowana do rozmiarów wyposażenia w danym miejscu pracy oraz wykonywanych przy nich czynności. Na biurku musi znaleźć się miejsce na komputer, ale także przestrzeń niezbędna na przykład do podpisywania czy kompletowania dokumentów – kart pacjentów bądź rachunków.
Jeżeli natomiast chodzi o krzesło lub fotel biurowy, powinien on umożliwiać przyjęcie prawidłowej postawy ciała, a co za tym idzie, należycie odciążać układ kostno-mięśniowy pracownika, nie dopuszczając do pojawienia się bolesnych urazów i kontuzji. Wielogodzinna praca siedząca wymaga ergonomicznego, właściwie podpierającego kręgosłup siedziska – szczególnie istotne jest odpowiednie wsparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Wybierając fotel biurowy do recepcji lub poczekalni, warto również zwrócić uwagę na dostępne możliwości regulacji jego elementów. Podstawową powinna być możliwość zmiany wysokości położenia siedziska, a także opcja regulacji głębokości oraz kąta nachylenia oparcia. Niektóre z modeli mają ponadto dodatkowe udogodnienia w postaci regulowanych podłokietników oraz zagłówka, który stanowi skuteczne podparcie odcinka szyjnego kręgosłupa. Fotel biurowy powinien być wykonany z wysokiej jakości materiałów, determinujących jego trwałość oraz odporność na eksploatację. Dobrym wyborem są modele wykończone specjalną, nowoczesną siatką mesh, która doskonale dopasowuje się do kształtu ciała osoby siedzącej w fotelu. Takimi modelami są między innymi fotel biurowy Sinus i fotel do biura Enter. W przypadku recepcji czy też poczekalni, w których pracownik spędza zarówno przy biurku, jak i na fotelu nieco mniej czasu, można wybrać modele o węższej puli funkcjonalności, za to imponujące swoją niebanalną estetyką, jak chociażby fotel obrotowy Velvet.
Wyposażenie recepcji z myślą o klientach
Podstawowym elementem wyposażenia recepcji czy poczekalni z punktu widzenia gościa lub klienta są meble, dzięki którym może on swobodnie i komfortowo poczekać na swoją kolejkę. Są to więc wszelkiego rodzaju krzesła, fotele oraz sofy. Do najpopularniejszych i coraz chętniej wybieranych należą zdecydowanie te ostatnie.
To właśnie miękkie, tapicerowane sofy można coraz częściej spotkać w różnego rodzaju poczekalniach gabinetów, a także recepcjach dużych firm czy hoteli. Gustowne i wygodne znajdują zastosowanie także w wielu innych miejscach, jak na przykład przymierzalnie w sklepach czy galerie handlowe oraz muzea. Dlaczego sofy do poczekalni to trafny wybór? Przede wszystkim odznaczają się one wyjątkową wygodą użytkowania. Wykonane z miękkich, przyjemnych w dotyku materiałów gwarantują możliwość w pełni komfortowego oczekiwania na swoją kolejkę. Ponadto sofy, takie jak na przykład sofa Milo Velvet, zachwycają swoją wyjątkową estetyką. Tego rodzaju mebel może więc stanowić nie tylko praktyczny i funkcjonalny element wyposażenia wnętrza, ale także jego atrakcyjną, dodającą klasy i szyku część.
Ławka – alternatywa dla mniejszych pomieszczeń
Elegancka i wygodna sofa to doskonałe rozwiązanie do obszernej poczekalni czy przestronnego holu lub recepcji. Co jednak w sytuacji, kiedy zależy nam na gustownym wyposażeniu wnętrza, ale brakuje nam odpowiedniego metrażu? Ciekawą alternatywą może być w tym wypadku ławka. Mebel ten, o nieco skromniejszej, zajmującej mniej miejsca konstrukcji, można z powodzeniem wpasować w nieco skromniejsze wnętrze poczekalni. Jednocześnie jest to także siedzisko, które pod względem estetyki i stylu nie pozostaje w tyle za sofą, czego przykładem może być równie gustowna i atrakcyjna ławka Chesterfield – dostępna w kilkunastu ciekawych kolorach, zwieńczona eleganckim pikowaniem.
Podczas wyposażania recepcji czy poczekalni warto pamiętać zarówno o ergonomicznej i funkcjonalnej strefie dla pracownika, jak i eleganckiej, wygodnej części dla odwiedzających dane miejsce klientów lub gości. Takie całościowe spojrzenie na jej wnętrze pozwoli stworzyć z każdej poczekalni miejsce estetyczne, gustowne i praktyczne.